Първият автомобил Citroën
Андре Ситроен е роден във Франция през 1878г. и е работил известно време в завода за автомобили Mors. През 1905г, на 27 години той основава завод за зъбни колела, а през 1913г. друг завод за производство на карбуратори.
Неговата голяма страст е било серийното производство и заради това след края на първата световна война, през 1919г. е започнало веднага производството на първия автомобил серийно производство на Citroën.
След като първият конвейер за леки автомобили е създаден от Хенри Форд в САЩ, Citroën е първия производител да направи същото в Европа. И така модела Type A става първия европейски автомобил, който се произвежда на конвейерна линия.
Световни рекорди въпреки финансовите затруднения
Двигателя с четири цилиндъра и сила от 10 PS е бил поставян на шест различни каросерии. Още през първата година от юни до декември 1919г. са произведени общо 2500 автомобила. Още през следващата година, 1920 са произведени 20200 коли! През следващите години производителя има голям успех на пазара и успява да счупи 106 световни рекорда. Автомобилите са били популярни коли предназначени за обикновените хора във Франция. По време на икономическата криза през 1929 компанията е имала финансови затруднения и се е наложило да се обедини с Michelin. С нови сили е разработен Traction Avant Type 7 и правят революция в автомобилния свят. Той се отличавал изцяло от произвежданите по това време автомобили, защото са първите с само-поддържаща се каросерията, първия в света с предно задвижване на колелата и окачване с торзионен прът.
Иновация чрез прогрес
Citroën винаги е била преди другите производители по отношение на технологиите. Още на авто изложението в Париж през 1934г. те показват три различни 8-цилиндрови двигатели. По време на втората световна война производството е изцяло спряно, но след това отново продължава. На авто изложението в Париж през 1948 е представен модела 2CV. Въпреки, че автомобила е с двигател с 375 cm3, той е бил посрещнат с усмивки от всички и има триумф в световен мащаб. Разработчика на предното задвижване, започнал производството на Citroën DS с хидропневматично окачване на всичките колела през 1955г. Този автомобил е първия със серво управление, който се продава в световен мащаб, бустер на спирачките и адаптивни мигачи.
Придобиване от Peugeot
Компанията е придобита през 1975г. от конкурента си Peugeot. Модела Type CX, който е строен между 1974 и 1991 е бил последната самостоятелна разработка на Citroën. Всичко автомобили след това, започвайки с Visa и LN, са съвместно разработка с Peugeot. Много от компонентите и целите шасита са използвани при моделите на двете компании. Поради това много от частите, които се използват в автомобилите на Peugeot могат да се използват и за Citroën.