Предприемача Арман Пежо е основал най-стария, все още преуспяващ автомобилен завод в света, в град Сошо, Франция през 1896г. Първите автомобили са произвеждани с бензинови или парни двигатели. Само Type 2 е бил оборудван с двигател с вътрешно горене (Ото двигател) закупен от Daimler Motor Group. Още през 1900г. те вече са произвели 500 автомобила. Същинското масово започва през 1917г., но е прекъснато през 1917г. заради Първата световна война. През това време Peugeot е била принудена да произвежда компоненти за оръжия. Първият модел, 201 е представен през 1929г. До 1936г. от него са произведени 140.000 копия.
След реконструкцията на завода след Втората световна война, производството на 203 е започнало през 1948г. Този успешен модел е наследен от Peugeot 403 през 1955г., който е разработен италианската компания и е бил оборудван с дизелов двигател. Peugeot 404 следва през 1960 и има голям успех във всички европейски страни, както и във френските части на Африка.
През 1974г. те са придобили мажоритарен дял от акциите на конкурента си Citroën и сливат двете компании в новия холдинг PSA Group през 1976. Освен това, за бившите заводи Simca, Sunbeam и Talbot и всичко свързано с тях, става част от компанията. Поради някои проблеми с Talbot те разработват модела Horizon и го пускат на пазара като Peugeot 309, а марката Talbot е спряна през 1986.
Когато става дума за мото спортовете, двигателите традиционни за Peugeot имат много успехи. За Formula 1 френската компания е предоставяла двигателите си на McLaren, а също така постигат и доста добри резултати в ралитата.
През последното десетилетие пазарните дялове на Peugeot в Германия са се увеличили с повече от един процент и са достигнали 2.30% а през 2012г. В момента те предлагат 20 модела, които включват от много малкия автомобил 108 и малкия 208, до колите в компактна класа 301 и 308. Средната класа е покрита от 408 и 508, също така се предлага и купе, всъдеход, ван, минибус и камион.
От популярния модел 206 са продадени над 6.5 милиона броя и е най-продавания малък автомобил в световен мащаб.
Въпреки това, електрониката му била малко слаба, което може да доведе по-честа смяна на крушки. Много резервни части като алтернатори или елементите на спирачките за моделите на Peugeot са същите като в Citroën, защото и двете марки принадлежат PSA Group.