Фердинанд Порше, който е роден в Бохемия и израснал във Виена е основал инженерно ателие в Щутгарт през 1931г. В началото той е правел само разработки и е консултирал автомобилни компании. Неговия зет, виенския адвокат Антон Пиерш получил 15% от акциите на компанията. Първоначално ателието е правело проекти за компанията Зюндап от Нюрнберг, както и за NSU. Инженерната компания е правила разработки и за DAF и Volkswagen, и се е преместила в Щутгарт, в квартал Зюфенхаузен през 1937г. По време на Втората световна война те произвеждали и амфибията Schwimmwagen, както и танкове за оръжейната агенция на армията. Център за проучвания е построен в Зюфенхаузен през 1944г. и в него са били наети повече от 650 работници. Офиса, заедно с всичките разработки е преместен в Австрия през 1944, където първия собствен автомобил Porsche 356 Roadster, е разработен от австрийски инженери. В началото на 50-те са разработили модела Käfer за VW и са произвеждали модела 356 в малки количества. След това произвеждали моделите Porsche 914 и 924. Най-популярния модел, 911 следва през 1963г. Благодарение на него компанията успява да се установи на пазара, чрез участията си в мото спорта и многото награди от световни шампионати. Междувременно Porsche предлагат повече от два модела и произвеждат модели с преден, заден и средноразположен двигател.
Тъй като Porsche, заедно със Seat, Skoda, Lamborghini и Audi, принадлежи на VW Group, моделите на Porsche се произвеждат в различни заводи на дружеството. Например, джипа Porsche Cayenne, който е пуснат на пазара през 2002г. VW Touareg и Audi Q7 се произвеждат на една и съща производствена линия в Братислава, Словакия.
Текущите модели със задно задвижване са 911 Camera и 911 Turbo, моделите със средно разположени двигатели са Boxter и Cayman. Освен това, те произвеждат автомобила от по-горна класа Panamera (970) и суперколата Porsche 918, чиято базова цена е 768.026 евро, без допълнителни екстри.