Горивните системи са предназначени съхраняване, пречистване и подаване на горивото към двигателя. Правилното им функциониране влияе на влияе на способността на автомобила да се движи като цяло, както и разхода на гориво, производителността на автомобила и мощността на двигателя. Системата се състои от резервоар, където горивото се съхранява, помпа, която го подава, тръбопровод, инжектори, а при много дизелови автомобили и горивна рейка.
Отличителни особености на различните видове горивни системи
Горивните системи се различават в зависимост от вида на двигателя. Бензиновите двигатели са оборудвани с едноточкова инжекция, многоточкова инжекция или директна инжекционна система.
При горивните системи с едноточкова инжекционна система, горивото се подава чрез един инжектор във всмукателния колектор. Този вид е прост и надежден, но рядко се среща в днешни дни. Многоточковите инжекционни системи подават гориво на всеки цилиндър с отделен инжектор. Горивната смес се създава във всмукателния колектор. В днешни дни те са най-често срещаните. Те имат нисък разход на гориво, екологични са и не са чувствителни към качеството на горивото. Директният инжекцион подава горивото право във всеки цилиндър на двигателя. Този дизайн позволява много прецизно регулиране на съотношението въздух-гориво в горивната смес за всички работни режими на двигателя и така позволява повишаване на мощността му, подсигурявайки висока производителност понижаване разхода на гориво. Обаче, за тези системи високото качество на горивото е много важно.
При дизеловите автомобили, горивото може да се подава с помощта на помпа за високо налягане, помпа-дюза или комън рейл. Системите с помпи за високо налягане се срещат все по-рядко и се откриват предимно при стари коли и товарни автомобили. Те са доста надеждни и и не са чувствителни на качеството на горивото, но го консумират в големи качества. Инжекторите помпа-дюза се управляват от разпределителния вал и затова се износват доста бързо. Горивната система комън рейл подсигурява висока мощност с нисък разход на гориво и плавна и тиха работа на двигателя, но е чувствителна на качеството на горивото и има скъпа поддръжка.
Употреба и смяна: какво е нужно да знаете
- Сменяйте горивния филтър навреме. При повечето автомобили се препоръчва да го сменяте на всеки 20 000 – 30 000 км. Може да е нужно да смените компонента по-рано поради използването на нискокачествени гориво, натрупани замърсявания в резервоара или ако е попаднала вода в горивото. Симптомите на неизправност включват повишен разход на гориво, насичане при шофиране нагоре по склон, понижена мощност, пропуски в запалването или спиране на двигателя на празен ход.
- Опитвайте се да поддържате резервоара си за гориво поне наполовина пълен, особено през зимата. Поради образуването на кондензация е възможно да се натрупа вода на дъното на резервоара. При излагането на ниски температури, тя замръзва. Възможно е да попадне лед в помпата и да причини прегряването ѝ. На таблото има специален индикатор, който позволява да следите нивото на горивото.
- Течовете на гориво трябва да се отстраняват незабавно: те могат да причинят пожар автомобила. Лесно е да се различат локвите от бензин от другите течности, защото те са многоцветни.
topavtochasti.bg: само висококачествени автомобилни части
В нашия онлайн магазин можете да купите компоненти на горивната система за автомобили от всяка марка и модел. Благодарение на широкият асортимент от продукти, със сигурност ще можете да намерите частите, от които се нуждаете. Ако се нуждаете от съвет, специалистите ни ще ви помогнат да изберете подходящи компоненти и да направите поръчка.