Уплътненията и гарнитурите се използват за уплътнение на съединенията и фитингите в различни системи. Тяхната задача е да отделят системите от околната среда. Например, тези продукти предотвратяват попадането на въздух, влага и замърсявания в спирачната и охладителната система и помагат да се предотврати изтичането на работните течности и горещи газове от двигателя
Отличителни особености на различните видове уплътнения и гарнитури
Тези компоненти са направени от различни материали: гума, метал, полиуретан, силикон, флуорополимери и други. Някои от тях, например, могат да имат метална основа, която е покрита с гума.
Гумените компоненти са най-често срещани. Те се отличават с висока еластичност. В зависимост от съставките на веществото, те могат да имат различни работни характеристики. Например, някои са устойчиви на масло и бензин, други могат да издържат на ултравиолетови лъчи или високи температури. Те се използват като уплътнения в помпите и датчиците, както и за уплътнения на съединенията на каросерията, фаровете, вратите и прозорците.
Силикон и полиуретан обикновено се използват като алтернатива на гумата. Те често са устойчиви на високи температури и износване.
Металните компоненти се отличават със здравината си. Те се използват в механизмите, които работят под екстремно високи температури. Например, гарнитурите на цилиндрова глава, както и уплътненията на ауспуха, често са направени от метал.
Композитните части се използват предимно за уплътнение за съединенията на цилиндрова глава. Те могат да издържат на по-ниски натоварвания от металните, но поради структурата си, те могат да компенсират за малки неравности по уплътнените повърхности.
Употреба и смяна: какво е нужно да знаете
- Уплътненията и гарнитурите са компоненти за еднократна употреба. Сменяйте ги всеки път, когато демонтирате или разглобявате устройството, дори ако изглеждат добре. Това трябва да се извърши, защото компонентът се вгражда между двете уплътнени повърхности и се деформира. Ако се монтират повторно,малки фуги могат да се появят между частите.
- По време на монтаж трябва да използвате уплътнител само, ако това е посочено от производителя на автомобила. В противен случай, компонентите в уплътнителя могат да причинят втвърдяване и разваляне на уплътненията и гарнитурите. Този проблем е труден за забелязване. Обаче, скоро след монтажа е възможно да забележите следи от течове около монтираните компоненти, например.
- Когато сглобявате устройството трябва да спазвате силата на затягане и последователността на затягане на болтовете посочени от производителя. Това важи конкретно за монтирането на цилиндровата глава. В противен случай, гарнитурите и уплътненията могат да се развалят, деформират или да не паснат правилно. Зле уплътнените повърхности стават по-горещи от другите, тъй като се излагат на горещи газове. Това може да доведе до скъсване на гарнитура. Този проблем се съпровожда от затруднения при паленето на двигателя, прегряване на двигателя, разпенване на охладителната течност в разширителния резервоар и бяла емулсия по щеката за масло.
topavtochasti.bg: само висококачествени автомобилни части
От нашия онлайн магазин можете да купите висококачествени уплътнения и гарнитури на достъпна цена. Благодарение на широкия избор от продукти, със сигурност ще намерите подходящи компоненти за вашия модел автомобил, дори ако е рядък. Ние ще изпратим поръчката ви възможно най-бързо и предоставяме дългосрочна гаранция на продуктите ни.