Охладителната система на двигателя е предназначена за предотвратяване прегряването на двигателя. В зависимост от конструкцията на автомобила, тя може да се използва за охлаждане на турбокомпресора, трансмисионната течност или изгорелите газове в рециркулационната система. Тя също се използва за нагряване на въздуха в парното, вентилационната и климатичната система.
Отличителни особености на различните видове охладителни системи на двигателя.
Охладителните системи на двигателя се различават по броя механизми, които са интегрирани в системата, температурата на отваряне на термостатния клапан, температура на включване на вентилатора и вида радиатор. В днешни дни те се правят предимно от алуминий и мед. Разширителните резервоари могат да са направени от пластмаса.
Тръбите могат да имат кръгло или овално напречно сечение. Овалния дизайн има по-добри топлообменни качества. Ребра или гофрирани тръби се използват за подобряване топлообмена. Вторите са по-ефикасни.
Една или повече водни помпи могат да се използват в охладителната система на двигателя. Ако има няколко, ефикасността на охлаждане е много по-висока и системата обикновено включва повече охлаждани механизми.
Употреба и смяна: какво е нужно да знаете
- Проверявайте нивото на охладителната течност в разширителния резервоар редовно. Ако падне под нормата, производителността на системата ще се влоши, което може да доведе до прегряване на двигателя. Индикатор на арматурното табло ще се включи, ако нивото на антифриза е твърде ниско. Цветни петна под колата ви в близост до механизмите на охладителната система са симптом на течове.
- Сменяйте антифриза навреме. Обикновено се препоръчва да го правите веднъж на всеки 2-3 години. Проверете в техническата документация на автомобила си за по-детайлна информация. Замърсяванията и производни от корозия и амортизацията на водната помпа могат да се натрупат в антифриза. С времето това причинява задръстване на тръбопроводите на радиатора и води до образуването на въздушни балони. Прегряването на двигателя е признак, че има въздушни балони прихванати в система. През зимата може да забележите и слаба производителност на парното.
- Монтирайте нови маркучи и тръби на всеки 3-4 години. Те обикновено са направени от гума и губят еластичността си с времето. Това води до поява на течове. Освен това, стар маркуч може да се скъса докато шофирате и да стане невъзможно да продължите нататък.
- Използвайте само антифриз, който съответства на изискванията на охладителната система на двигателя ви.
topavtochasti.bg: само висококачествени автомобилни части
Можете да купите елементи на охладителната система на двигателя от нас. Каталогът ни предлага огромен асортимент от висококачествени продукти, които са защитени от дългосрочна гаранция.