Ремъците, веригите и ролките са ключови елементи на задвижването на газоразпределителния механизъм и спомагателните механизми на двигателя. Тяхната основна задача е да синхронизират въртенето на коляновия вал и разпределителния вас и да предават също задвижващия момент към водната помпа, маслената помпа, компресора на климатика, помпата на серво управлението, алтернатора и други механизми.
Отличителни особености на различните видове компоненти
Основните видове ремъци, които се използват в автомобилите са зъбчати и пистови. Назъбените ремъци се използват в задвижването на газоразпределителния механизъм и се отличават с издръжливостта си, тихата работа и ефикасното предаване на задвижващия момент. Средно издържат около 80 0000–100 000 км. Пистовите ремъци се използват за задвижване на спомагателните устройства на двигателя. Те се отличават с универсалността си. Могат да се огъват във всяка посока, да работят на доста висока скорост и предоставят надежден захват върху ролките. Трябва да се сменят на всеки 50 000 – 60 000 км.
Веригите задвижват газоразпределителния механизъм. Те могат да бъдат ролкови или със звена. В сравнение с ремъците, те са по-издръжливи: служат за около 150 00 – 200 000 км. Устойчиви са на температурни промени и прегряване и са способни да издържат на високи натоварвания, обаче са тежки, скъпи и шумни. Освен това, трудно се сменят.
Има два вида ролки: паразитни и обтегачи. Те се състоят от лагер и имат шайба с назъбена или гладка, а понякога оребрена повърхност. Техният период на експлоатация се определя от този на ремъците, защото всичките задвижващи компоненти трябва да се сменят едновременно.
Употреба и смяна: какво е нужно да знаете
- Само квалифицирани хора трябва да монтират компонентите. Ако, например, ролките не са приравнени, зъбите на ангренажния ремък могат да се откъснат. Понякога ръбовете на частта се износват. Повредите могат да се видят при преглед. Ако компонентите са пренатегнати, материалът между зъбите се поврежда; забележими са пукнатини по него. Ако пренатегнете ролка или използвате отвертка или друг остър предмет, за да завъртите ролката, кордата може да се скъса. Това се съпровожда от характерен силен шум и води до спиране на двигателя и повреждане на клапани.
- Проверявайте редовно маслените уплътнения на двигателя и ги сменяйте, ако е нужно. Течовете на масло са опасни за ремъчните задвижващи механизми. Маслото по компонентите причинява приплъзване на пистовите ремъци и напукване на зъбчатите ремъци. В първият случай можете да чуете специфично свистене изпод предния капак. Производителността на алтернатора значително ще бъде нарушена. Във втория случай двигателят няма да работи стабилно, ще спира, губи мощност и понякога дори няма да пали.
- Сменяйте маслото навреме. В противен случай хидравличните каналите на хидравличния обтегач могат да се задръстят. Това също причинява загуба на обтягане в ремъчния механизъм и води до увисването и приплъзването на веригата. В резултат от това, двигателят започва да се спира самостоятелно и започва да работи по-шумно от обичайното. Необичайни звучи ще могат да се чуват от двигателното отделение. Ангренажната верига също е чувствителна на качеството на лубриканта. Ако той е замърсен, компонентът ще се износи по-бързо.
topavtochasti.bg: само висококачествени автомобилни части
Можете да купите ремъци, вериги и ролки на атрактивна цена от нашия онлайн магазин. В нашия онлайн. Нашият интернет магазин има широк асортимент от висококачествени продукти. За да намерите най-подходящите части за автомобила си, посочете марката, модела и версията му в съответното поле на главната страница на уебсайта ни.