Стартер за кола
Стартер в нашия онлайн магазин
За разлика от електрическите двигатели, двигателите с вътрешно горене нямат способността сами да се запалват. Това трябва да бъде направено от допълнително устройство. При леките автомобили това се прави от електрически мотор, така наречения стартер. Той е малък електрически мотор, който води двигателя с вътрешно горене до достигането на ротационна скорост от поне 300 U/мин. За продължи двигателя да работи независимо, поне една индукция и един оборот трябва да се извърши. При лоши условия, като след дълъг застой, много ниски температура или нискокачествено гориво (ниското октаново число на бензина или цетанотовото число при дизела), но също и след ремонти е възможно буталата на двигателя да започнат да работят независимо след няколко оборота.
Веднага щом нормалната работа започне, стартера трябва да се свърже с двигателя с вътрешно горене, защото в противен случай ще се повреди пиньона на стартера.
Приложения и функционалностМалкото зъбно колело наречено пиньон на стартера се монтира на задвижващия вал на стартера и трябва да бъде аксиално подвижна. Този формат се нарича инерционен стартер. Други варианти не се срещат при леките автомобили.
По време на паленето на двигателя, пиньона на стартера се придвижва аксиално към роторния вал чрез електромагнит. Той се доближава до зъбната система на маховика, който е монтиран на коляновия вал. Веднага щом горивния процес започне и шофьора освободи стартера, веригата от акумулатора към стартера се прекъсва и електромагнита става неактивен. По този начин пиньона на стартера се връща към първоначалната си позиция на покой.
Възможни причини за повреди.Стартера не трябва да се използва от шофьора, когато двигателя работи, тъй като това може да доведе до повреди в зъбните му колела. Новите автомобили, които са оборудвани с електроника, могат да предотвратяват този тип ситуация.
Обикновено, когато стартера започне да отказва са дефектни намотките. Предлагат се резервни стартери, които са в комплект само с намотки.
Смяна на стартераВ нашия онлайн магазин ще намерите подходящ стартер за вашия автомобил, както и пасващи резервни части – магнит, стартерен пиньон и много други компоненти. В зависимост от разположението на вашия стартер, монтирането може да се направи през двигателното отделение, но може да се наложи и да се използва повдигаща платформа. Не са нужни специални инструменти. Можете евтино да закупите стартер от topavtochasti.bg и ако желаете да го занесете да бъде поставен в сервиз.
Още резервни части в категорията Електрическа система
- мощност на стартера [kW]: 1.1
- електронапрежение [V]: 12
- брой на зъбите: 10
- Диаметър на фланеца [mm]: 68
- мощност на стартера [kW]: 1,7
- електронапрежение [V]: 12
- брой на зъбите: 9
- посока на въртене: въртене по посока на часовниковата стрелка
- брой на дупките за закрепване: 3
- качество: PREMIUM LINE
- сменяем детайл без депозит
- мощност на стартера [kW]: 1,0
- електронапрежение [V]: 12
- брой на зъбите: 9
- посока на въртене: въртене по посока на часовниковата стрелка
- брой на дупките за закрепване: 2
- Диаметър на фланеца [mm]: 62
- брой на резбовите дупки: 1
- клема: 50, 30
- дължина [mm]: 182
- Диаметър на отвора [mm]: 9
- Диаметър на отвора 2 [mm]: 9
- мярка на резбата 2: M8x1.25
- ъгъл на закрепване [Grad-град]: 55
- мощност на стартера [kW]: 1,2
- електронапрежение [V]: 12
- брой на зъбите: 9
- посока на въртене: въртене по посока на часовниковата стрелка
- брой на дупките: 3
- брой на резбовите дупки: 1
- клема: NO
- положение/градус: L 35
- Тегло [kg]: 2,98
- мощност на стартера [kW]: 2,5
- електронапрежение [V]: 12
- брой на зъбите: 9
- посока на въртене: въртене по посока на часовниковата стрелка
- брой на дупките за закрепване0
- Диаметър на фланеца [mm]: 82
- брой на резбовите дупки: 3
- клема: 30,50
- основна позиция на задвижващото зъбно колело [mm]: 22,9
- вид стартер: с лагери (лагеруван)
- дължина [mm]: 245
- мярка на резбата 1: M8x1.25
- мярка на резбата 2: M8x1.25
- ъгъл на носач крепежно отверстие [Grad]: 37
- мощност на стартера [kW]: 2
- електронапрежение [V]: 12
- посока на въртене: въртене по посока срещу часовниковата стрелка
- брой на дупките: 2
- клема: NO
- положение/градус: L 42
- Тегло [kg]: 3,56
- брой на зъбите 1: 10
- брой на зъбите 2: 11
- мощност на стартера [kW]: 1,1
- електронапрежение [V]: 12
- брой на зъбите: 10
- посока на въртене: въртене по посока на часовниковата стрелка
- брой на дупките за закрепване0
- Диаметър на фланеца [mm]: 76,2
- брой на резбовите дупки: 3
- клема: 50, 30
- положение/градус: rechts
- основна позиция на задвижващото зъбно колело [mm]: 26,5
- вид стартер: с лагери (лагеруван)
- дължина [mm]: 227
- мярка на резбата: M10
- мярка на резбата 1: M10x1.5
- мярка на резбата 2: M10x1.5
- ъгъл на закрепване [Grad-град]: 34
- ъгъл на носач ширина на отваряне [Grad]: 120
- ъгъл на носач крепежно отверстие [Grad]: 34
- мощност на стартера [kW]: 0,85
- електронапрежение [V]: 12
- брой на зъбите: 9
- посока на въртене: въртене по посока на часовниковата стрелка
- брой на дупките за закрепване: 2
- брой на резбовите дупки: 1
- дължина [mm]: 63,50
- мощност на стартера [kW]: 2
- електронапрежение [V]: 12
- брой на зъбите: 10
- посока на въртене: въртене по посока срещу часовниковата стрелка
- брой на дупките за закрепване: 3
- контакт/клема: с клема 50(Jet)
- вид стартер: свободно изхвърляем
- дължина [mm]: 76,5, 52,5
- мощност на стартера [kW]: 1,7
- електронапрежение [V]: 12
- брой на зъбите: 10-11, 12-13
- посока на въртене: въртене по посока на часовниковата стрелка
- брой на дупките за закрепване: 3
- Диаметър на фланеца [mm]: 65, 66,00
- брой на резбовите дупки: 3
- ID-изпълнение на щекера: M5
- клема: M8
- обща дължина [mm]: 239
- дължина [mm]: 190, -6
- нето тегло [kg]: 3,7
- мощност на стартера [kW]: 2,2
- електронапрежение [V]: 12
- брой на зъбите: 10
- брой на дупките за закрепване: 3
- Диаметър на фланеца [mm]: 76,5
- ID-изпълнение на щекера: B+(M8),30,50(M5)
- мощност на стартера [kW]: 1,4
- електронапрежение [V]: 12
- брой на зъбите: 12
- посока на въртене: въртене по посока на часовниковата стрелка
- брой на дупките за закрепване: 3
- Диаметър на фланеца [mm]: 63, 63,0
- основна позиция на задвижващото зъбно колело [mm]: 1
- мощност на стартера [kW]: 2
- електронапрежение [V]: 12
- Диаметър на фланеца [mm]: 89,0
- мощност на стартера [kW]: 1,30
- електронапрежение [V]: 12
- брой на зъбите: 9
- посока на въртене: въртене по посока на часовниковата стрелка
- брой на дупките за закрепване: 2
- брой на резбовите дупки: 1
- дължина [mm]: 64,00, 24,00
- мощност на стартера [kW]: 2,2
- електронапрежение [V]: 12
- брой на зъбите: 11
- посока на въртене: въртене по посока на часовниковата стрелка
- брой на дупките за закрепване: 3
- ID-изпълнение на щекера: M6
- клема: M8
- Дължина 3 [mm]: 13
- дължина [mm]: 210, -6,5
- нето тегло [kg]: 4,2
- мощност на стартера [kW]: 1.1
- електронапрежение [V]: 12
- брой на зъбите: 9
- посока на въртене: въртене по посока на часовниковата стрелка
- обща дължина [mm]: 213
- мощност на стартера [kW]: 1,4
- електронапрежение [V]: 12
- брой на зъбите: 11
- посока на въртене: въртене по посока на часовниковата стрелка
- брой на дупките за закрепване: 4
- качество: PREMIUM LINE
- сменяем детайл без депозит