Разпределителен вал за кола
Разпределителен вал в нашия онлайн магазин
При всеки четиритактов двигател, независимо дали е бензинов или дизелов, всмукателните и изпускателните клапи се контролират от разпределителен вал. При по-старите двигатели, които имат само всмукателен и изпускателен клапан един разпределителен вал е достатъчен. След средата на 80-те започва да се добавя втори всмукателен клапан и допълнителен изпускателен клапан на всеки цилиндър. Такива агрегати с по три и четири клапи се нуждаят от втори разпределителен вал.
Функция и приложениеВ зависимост от дизайна разпределителния вал може да бъде монтиран в различни области на двигателя. При долно-управляваните двигатели, разпределителния вал се задвижва директно от зъбно колело до картера. В повечето случаи се намира в или до картера в двигателния блок, активиращ клапаните чрез повдигачи. При горно задвижваните двигатели разпределителния вал също може да бъде разположен под или до разпределителния вал и да се задвижва от ангренажен ремък. Работата на отделните люлеещи се рамена за клашаните на цилиндрите се провежда с помощта на бутални пръти.
При двигателите с горни разпределителни валове, коляновия вал се намира върху двигателя, поради което повдигачите липсват.
Времеви период на отваряне на клапанитеНа практика разпределителния вал работи на половината на скоростта на двигателя,разширявайки работния си цикъл до четири удара при четиритактови двигатели.
Геометрията на вала е до голяма степен отговорна за продължителността на отварянето на клапаните, поради което при тунинг често разпределителния вал се сменя. По-тесните валове отварят и затварят по-бързо клапаните, както се случва особено при свръхнатоварените двигатели с турбо компресори.
Но времената на отваряне и затваряне могат да се настройват и адаптират по време на работа. При вариативен контрол на двигателя, това се прави чрез хидравлична настройка на разпределителия вал с верига. Коляновите валове са проектирани да издържат целия живот на двигателя и обикновено се сменят поради инциденти или при тунинг на двигателя.
В нашия онлайн магазин можете да намерите подходящия разпределителен вал, лубриканти за него или клапани за двигателя на колата си използвайки производствения номер. При смяната, трябва също да бъдат сменени и всички уплътнения, зъбни ремъци и обтегачи също.
Още резервни части в категорията Двигател
- дължина [mm]: 425
- ширина [mm]: 55
- Тегло [kg]: 4,44
- да се обърне внимание на сервизната информация
- допълващ артикул / допълваща информация: маслено уплътнение
- брой на щепселните контакти: 2
- производствен номер: ECP-ME-005
- дължина [mm]: 10-180
- Тип опаковка: блистерна опаковка
- тегло [g]: 467
- дължина [mm]: 86
- обща дължина [mm]: 94,3
- мярка на резбата: M 10
- стъпка на резбата [mm]: 1
- клас на якост: 12.9
- Следвайте предписанията на производителя на авотмобила
- дължина [mm]: 30
- размер външна резба: M10 x 1,25
- газоразпределение: Ангренажна верига
- Тегло [kg]: 0,15
- основен материал: Стомана
- Повърхност: гумиран
- Диаметър [mm]: 47
- цвят: черен
- за OE-номер: 078103113E
- дебелина [mm]: 8
- Диаметър [mm]: 30
- материал: АСМ (полиакрилен каучук)
- Тегло [kg]: 0,007
- да се обърне внимание на сервизната информация
- номер на компонента: 72035600, 72036600, 72037600
- стандартен размер [STD]
- единица-мярка за количество: комплект