Тръбопровод високо налягане, климатизация за кола
Маркуч за климатик в нашия онлайн магазин
Охлаждането се извършва благодарение на компресор и работи на принципа на хладилника. Системата се състои от различни части и компоненти. Системата се нарича климатична или охлаждаща.
Процеса се извършва в следните четири части:
- Зона под високо налягане - газоообразно състояние (приблизително налягане 16 бара, проблизителна температура 65 градуса по Целзий)
- Зона под високо налягане - течно състояние ( приблизително налягане 16 бара, приблизителна температура 65 градуса по Целзий)
- Зона с ниско налягане - газообразно състояние ( приблизително налягане 1.2 бара, приблизителна температура -3 градуса по Целзий )
- Зона с ниско налягане - течно състояние ( приблизително налягане 1.2 бара, приблизителна температура -7 градуса по Целзий )
Охладителната система е съставена от следните компоненти, които са свърани по между си чрез маркучи и тръби: Компресор, разширително тяло (разширителен клапан или дросел), изпарител, резервоар за течност с дехидратор (дехидратор и колектор), устройства за безопасността (клапани за налягане и тепературни датчици), управ;яващи устройства, тръби и тръбопроводи, охладителен агент и резервоар за охладителен агент.
Действие на климатичната системаВ тръбите, все още газообразната, охлаждаща течност се сгъстява под въздействието на 16 бара налягане от компресора и постепенно се втечнява в кондезатора. След това се насочва към разшерителната клапа, която се намира пред изпарителя и незабавно намаля налягането до 1.2 бара. Протичащият ефект на Джаул-Томсън кара газът се подлага на редукция в налягането и темепературата си.Поради променения си обем, средното разстояние между частиците намалява, като потози начин охлаждащата течност е с температура -7 градуса по Целзий, след преминаването и през клапата. Вече може да премине през изпарителя и да охлади пасажерското отделение. След изпарителя течността отново попада в компресора и цикъла започва отново.
Смяна на охладителната течностВъзможно е малки количества охладителна течност да изтече от системата, най-вече през разшерителният клапан на компресора.Така не може да се достигне нужното налягане от 16 бара нужно за работата на компресора; следователно охладителната система не може да функционира.Ето защо е важно да се добавя на всеки 2 или 3 години охладиелна течност, като това се извършва в сервиз.Същото може да се извърши и в автоклубове (ADAC например). Охладителната и климатична система могат да бъдат поправени само в сервиз, тъй като в тръбите има високо налягане!
От нашият онлайн магазин може да поръчате всички части нужни за охладителната ви система на изгодна цена, плюс монтирането им в сервиз. Освен предствените фирми, може да закупите и използвани части завашият автомобил от нашия онлайн каталог.
Още резервни части в категорията Климатична уредба
- отопление/ охлаждане: от компресора на климатика към кондензатора
- версия: produced by VISTEON
- отопление/ охлаждане: от компресора на климатика към кондензатора
- версия: produced by VISTEON
- отопление/ охлаждане: от компресора на климатика към кондензатора
- нетно тегло [g]: 112
- Широчина на опаковка [cm]: 20,00
- Височина на опаковка [cm]: 23,00
- Дължина на опаковка [cm]: 29,5
- отопление/ охлаждане: от компресора на климатика към кондензатора
- допълваща информация: Original VEMO Quality