Кормилните системи позволяват на шофьора да управлява посоката на движение на автомобила. Това е една от ключовите автомобилни системи. Промяната в посоката на движение на леките автомобили обикновено се извършва чрез завъртане на предните колела под определен ъгъл. Системата се състои от волан, кормилна колона, редукторен механизъм и кормилна уредба.
Отличителни особености на различните видове кормилни системи
Кормилните системи в различните автомобили като цяло следват сходен дизайн. Обаче, конструкцията на конкретните механизми може да е различна. Една от основните разлики е в кормилния механизъм. Той може да е реечен, червячен или винтов механизъм. Първите се отличават с простота и висока ефикасност, но са уязвими на ударни натоварвания и вибрации. Вторият вид издържа по-добре на ударни натоварвания, подсигурява по-широки ъгли на завиване и най-добрата маневреност, обаче е по-скъп и изисква редовно регулиране. Третият вид се използва при високопроходими автомобили със зависимо окачване на задвижваните колела.
Кормилната колона може да е регулируема или нерегулируема. В зависимост от марката, модела и модификацията на автомобила, тя може да се регулира на височина и дължина.
За да се намали нужната сила за завъртане на волана, към системата се добавя добавя усилвател на волана. Той може да е хидравличен или електрически. Първите са по-често срещани. Те имат проста конструкция и са надеждни, но се нуждаят от редовно обслужване. Предимството на електрическите задвижващи механизми е, че могат да се използват в различни електронни системи.
Употреба и смяна: какво е нужно да знаете
- Опитвайте се да не завъртате волана докрай твърде бързо и да не го задържате в това положение за повече от 3 секунди. Това може да доведе до повишаване на налягането в хидравличният усилвател и да причини течове. Проблемът може да се открие по следи от течове по корпуса на частта или петна под колата, които обикновено са червени, сини, жълти или зелени.
- Когато шофирате оф-роуд или по лоши пътища, намалявайте скоростта. Ударните натоварвания могат да доведат до напукване или деформация на кормилната рейка и разрушаване на шарнира на кормилната щанга Тропане от предницата на автомобила може да е признак за този проблем. В някои случаи, воланът блокира.
- Проверявайте и регулирайте обтягането на ремъка на алтернатора редовно. Ако той се приплъзва, работата на помпата на хидравличния серво усилвател ще бъде нарушена. Може да забележите, че воланът е твърд и труден за въртене.
- Преглеждайте маншоните на кормилната рейка редовно и ги сменяйте, ако е нужно. Ако са скъсани, замърсявания и влага могат да влязат вътре в механизма. Това причинява силна амортизация на свързаните повърхности и корозията им. Поради същата причина не се препоръчва да използвате универсални пластмасови скоби – по-добре е да използвате метални направени специално за вашия модел автомобил. Повредените маншони могат да се забележат при преглед: следи от замърсявания или грес могат да се видят по напуканите области.
topavtochasti.bg: само висококачествени автомобилни части
Купуването на компоненти на кормилната система от нашия онлайн магазин е най-добрия начин да спестите. Много от компонентите се предлагат на промоционални цени. Абонирайте се за бюлетина ни, за да получавате най-новата информация за най-добрите ни оферти.