Задвижващите валове и каретата са предназначени за предаване на задвижващ момент от скоростната кутия или диференциала на задния мост към задвижващите колела. Същевременно, те позволяват на колелата да на колелата да се управляват и да се движат леко в хоризонтални и вертикални равнини.
Отличителни особености на различните видове компоненти
Тези компоненти се поставят на задвижващите оси на автомобилите и могат да се различават по размера и конструкцията си.
В момента повечето задвижващи валове се правят във формата на щанга с шлицове и шарнири с равни ъглови скорости (Карета) на края си. Те могат да бъдат шарнирни или каре-трипод.
Шарнирните карета се отличават по издръжливостта и устойчивостта си на износване и са компактни същевременно. Поради голямата контактна площ, по която се разпределят натоварванията, тези компоненти са способни да предават високи articulation angles. Каретата трипод са добри в абсорбирането на вибрации от двигателя и скоростната кутия. Те позволяват на вака да се движи надлъжно.
Края на карето може да има шлицове, които се вкарват в главината на колелото, скоростната кутия или rear-axle gear, или фланец, който се закрепва към същите механизми.
Полуоските използвани при автомобилите с активен заден мост нямат шарнирни съединения. Те имат формата на щанга, понякога с конична форма, с шлицове от двете страни или шлицово съединение и фланец.
Употреба и смяна: какво е нужно да знаете
- Проверявайте редовно маншоните на каретата. Ако изгубят херметичността си, влага и замърсявания ще попаднат в механизма и ще причинят корозия и абразивно износване на компонентите му. Признаците на неизправни маншони включват следи от лубрикант по повърхността им и напръскано масло по вътрешната страна на колелото.
- Избягвайте шофирането през неравности и дупки с висока скорост. Ударните натоварвания разрушават каретата. Необичайниу звуци при тръгване, характерно тресене и цъкане, особено когато колелата се завъртят докрай, са признаци за неизправни компоненти. В случай на сериозно износване, може да се чуе хрущене при извършване на маневри.
- Отстранявайте течовете навреме. Например, горещата диференциална течност изтичаща от задния мост през повредено маслено уплътнение минава през уплътнението на лагера на полуоската и отмива греста. Това причинява бързо износване и повреждане на елементите на лагера. Течовете могат да се открият по замърсяването на дъното на автомобила с масло.
topavtochasti.bg: само висококачествени автомобилни части
Тук можете да купите задвижващи валове и карета с най-високо качество и на достъпна цена. Нашият асортимент от продукти включва авточасти направени от водещи производители. Редовно провеждаме промоции, с които можете да спестите пари и освен това, ние сме готови да ви предложим безплатна доставка, ако направите поръчка над определена сума.