Дебитомер за кола
Дебитомер в нашия онлайн магазин
Датчикът за масов разход на въздух е част от всмукателната система. Той измерва количеството консумиран въздух от двигателя, поддържайки подходящото съотношение между гориво и въздух. Това има положително влияние върху мощността на двигателя, консумацията на гориво и ефикасността на на пречистване на изгорелите газове от катализатора.
Отличителни особености на различните видове датчици за масов разход на въздух
В зависимост от конструкцията, те могат да имат термални анемометри и лопаткови сензори за въздушния поток. Първите притежават изключително висока точност: температурата на околната среда не влияе на показанията им. Вторите не са особено ефикасни и вече не се използват от производителите на автомобили. Те са монтирани на автомобилите оборудвани с многоточков горивен инжекцион Jetronic и електронен горивен инжекцион и запалителни системи Motronic.
В зависимост от работния елемент, може да има два вида термоанемометрични датчици за масов разход на въздух: с гореща жичка и горещо покритие. Основните недостатъци на датчици за масов разход на въздух с гореща жичка са бързото замърсявания и изтъняване на платинената жичка и, въпреки това, те издържат до 150 000 километра. Работният елемент на компонентите с горещо покритие е по-надежден и могат да издържат още по-дълго. Този вид датчици не са чувствителни на промени в напрежението на електрическата система, но са по-скъпи.
Употреба и смяна: какво е нужно да знаете
- Проверявайте състоянието на клапана за вентилация на картерните газове и уплътнението. Навлизането на газове в датчика причинява неизправности в него. Симптомът на дефектен компонент са неизправности на двигателя при празен ход, което е особено забележимо при загряването му. Двигателят може също да спира при натискане на педала на газта. Оборотите на двигателя ще остават на едно ниво няколко секунди след освобождаване на педала.
- Не позволявайте на двигателят да прегрява. Това води до неправилно преценяване на въздушния поток от датчика за масов разход на въздух и прекомерно обогатяване или разреждане на горивната смес. Така мощността на двигателя ще се понижи, а консумацията на гориво ще се повиши с 20–30%.
- Сменяйте износения въздушен филтър своевременно. Точността на показанията от датчика зависят от чистотата на влизащият в двигателя въздух. Външните частици и влага могат да причинят преждевременното му повреждане. Двигателят ще има неизправности.
- Бъдете внимателни, когато ремонтирате или обслужвате колата си. Датчикът може лесно да се повреди поради особеностите на разположението си. В резултат от това, той спира да предава данни към електронния контролен модул и това води до неизправности на двигателя.
topavtochasti.bg: само висококачествени автомобилни части
Можете да купите датчик за масов разход на въздух и други компоненти при изгодни условия от нашия онлайн магазин. Ние редовно обновяваме асортимента си от продукти, така че определено ще можете да намерите всичко нужно за ремонта на колата си. Научете повече за настоящите промоции, докато правите онлайн поръчка. Това ще ви позволи да спестите още повече пари. Станете клиент на topavtochasti.bg днес. Купуването от нашия магазин винаги е удобно и бързо.
Още резервни части в категорията Двигател
- електронапрежение [V]: 12
- брой контакти: 5
- тип на корпуса: с корпус
- форма на корпуса на щекера: D-форма
- дължина [mm]: 95
- ширина [mm]: 100
- брой контакти: 6
- тип на корпуса: с корпус
- диаметър на присъединителна връзка на всмук. тръба [mm]: 70
- номинално напрежение [V]: 12
- вид на съпротивлението: сензор за количество с нажежаема жичка
- електронапрежение [V]: 12
- вид на експлоатация: електрически
- тип на корпуса: с корпус
- цвят: черен
- дължина [mm]: 110
- Изходен отвор Ø [mm]: 80
- Входящ отвор Ø [mm]: 80
- Брой заети контакти: 5
- единица-мярка за количество: брой
- тип на корпуса: с корпус
- номинално напрежение [V]: 12
- Изходен отвор Ø [mm]: 70
- Входящ отвор Ø [mm]: 70
- Брой заети контакти: 5
- електронапрежение [V]: 12
- препоръчани ремонти: въздушен филтър
- тип на корпуса: без корпус
- електронапрежение [V]: 12
- брой на щепселните контакти: 5
- тип на корпуса: с корпус
- Входящ отвор Ø [mm]: 70
- електронапрежение [V]: 12
- брой на щепселните контакти: 4
- тип на корпуса: с корпус
- дължина [mm]: 125
- Изходен отвор Ø [mm]: 70
- Входящ отвор Ø [mm]: 70
- електронапрежение [V]: 12
- брой контакти: 5
- тип на корпуса: с корпус
- форма на корпуса на щекера: D-форма
- дължина [mm]: 182
- Изходен отвор Ø [mm]: 70
- Входящ отвор Ø [mm]: 70
- електронапрежение [V]: 12
- брой на щепселните контакти: 5
- вид на експлоатация: електрически
- тип на корпуса: без корпус
- електронапрежение [V]: 12
- тип на корпуса: с корпус
- Входящ отвор Ø [mm]: 70
- брой пинове: 4
- брой на щепселните контакти: 6
- Необходим е монтаж/демонтаж от специализиран персонал!
- електронапрежение [V]: 12
- брой на щепселните контакти: 4
- тип на корпуса: с корпус
- Диаметър [mm]: 75,0
- електронапрежение [V]: 12
- брой на щепселните контакти: 5
- тип на корпуса: без корпус
- допълващ артикул / допълваща информация: без тръбопровод
- Доп. артикул / Доп. инфо. 2: без интегриран сензор за температура на въздуха
- дължина [mm]: 45
- електронапрежение [V]: 12
- брой на щепселните контакти: 5
- препоръчани ремонти: въздушен филтър
- тип на корпуса: без корпус
- изпълнение на щекера: Мъжки
- цвят на корпуса: черен
- брой на щепселните контакти: 4
- тип на корпуса: с корпус
- Входящ отвор Ø [mm]: 82
- вътрешен диаметър [mm]: 82
- Диаметър [mm]: 82