Датчик на дроселова клапа за кола
Датчик на дроселова клапа в нашия онлайн магазин
Формирането на горивната смес при бензиновите двигатели се случва извън горивната камера. За тази цел горивото се инжектира под високо налягане (до 120 бара) преди или след дроселовата клапа. В зависимост от позицията на клапата, всмукателния клапан за количеството на въздуха се отваря, и така може да се пусна повече или по-малко свеж въздух до всмукателните клапани. За определяне на правилното количество гориво при съответното работно състояние, при ускоряване, се използва датчика на дроселовата клапа, който изпраща информация на контролния модул на двигателя. Той изчислява нужния въздушен поток, заедно с други контролни фактори като скорост на двигателя, налягане на въздуха и съответната консумация на гориво и по този начин управлява инжекционната система. Дроселовите датчици се използват в два различни варианта:
Под формата на дроселен превключвателВ този вариант датчика засича само две работни състояния – празен ход и пълно натоварване. Тези две точки на превключван се предават на контролния модул на двигателя, който намалява притока на гориво (празен ход) или го увеличава допълнително (пълно натоварване).
Под формата на датчик за положение на дроселната клапаТук датчика на дроселната клапа се монтира на оста на въртене на дроселната клапа и работи на принципа на потенциометър, В зависимост от работния ъгъл на въздушния амортисьор, изходния сигнал се променя. Това се осъществява с променливо електрическо напрежение. Дефектите в датчика за положение на дроселната клапа се изразяват в това, че двигателя, работи на скорости, които не съответстват на педала за ускорение. С повреден датчик двигателя не може да работи задоволително, поради което възможно най-бързо трябва да бъде сменен.
При смяната, грешните стойности от контролния модул на двигателя трбява да бъдат изтрити с подходящите за автомобила устройства и новия датчик трябва да бъде адаптиран към контролния модул. В нашия онлайн магазин ще намерите евтино съответния датчик за положение на дроселната клапа, дроселна клапа или други части на двигателя като EGR модул или колянов вал.
Още резервни части в категорията Двигател
- вид на експлоатация: електрически
- брой на дупките за закрепване: 2
- Доп. артикул / Доп. инфо. 2: без кабел
- брой на щепселните контакти: 3
- форма на корпуса на щекера: Правоъгълен
- електронапрежение [V]: 12
- обурудване на автомобила: за автомобили без E-Gas (електронно управляем педал на газта
- брой на дупките за закрепване: 2
- брой на щепселните контакти: 4
- брой на щепселните контакти: 3
- форма на корпуса на щекера: кръгъл
- посока на въртене: въртене по посока на часовниковата стрелка
- брой на дупките за закрепване: 2
- Доп. артикул / Доп. инфо. 2: без кабел
- дължина [mm]: 75
- ширина [mm]: 50
- Височина [mm]: 75
- Тегло [kg]: 0,04
- посока на въртене: въртене по посока срещу часовниковата стрелка
- брой на щепселните контакти: 3
- форма на корпуса на щекера: Правоъгълен
- брой на щепселните контакти: 3
- вид на експлоатация: механичен
- посока на въртене: въртене по посока срещу часовниковата стрелка
- брой на щепселните контакти: 3
- форма на корпуса на щекера: овален
- посока на въртене: въртене по посока на часовниковата стрелка
- Доп. артикул / Доп. инфо. 2: без кабел
- брой на дупките за закрепване: 2
- електронапрежение [V]: 12
- брой на щепселните контакти: 3
- форма на корпуса на щекера: Правоъгълен
- брой на дупките за закрепване: 2
- посока на въртене: въртене по посока срещу часовниковата стрелка
- Доп. артикул / Доп. инфо. 2: без кабел
- номинално напрежение [V]: 12
- електронапрежение [V]: 12
- Тегло [kg]: 0,05
- вид на експлоатация: електрически
- брой на щепселните контакти: 4
- Задълж. Се сравняват старата и новата част (особено ид.№)